Kiire kaalutõus 22.03.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Olen 21. aastana naine füüsiliselt aktiivne ning enam-vähem tervislikult toituv naine. Ma pole otseselt ülekaaluline, kuid olen mures veidra kaalutõusu pärast. Viimase seitsme kuuga olen iga kuu umbes kilo juurde võtnud, kuigi ma teen 2 korda nädalas trenni, lisaks käin veel jooksmas ning kontrollin oma toitumist. Kas tegemist võib olla mõne haigusega? Peaksin ma oma murega arsti juurde pöörduma?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Soovitan teil siiski eelkõige vaadata veel kord üle oma viimase aasta elurežiim, toitumine ning füüsiline koormus. Kui tõepoolest pole neis asjades toimunud mingit muutust (arvesse tulevad ka elu- ja töökoha muutus, pingeline õppe- või tööperiood, jms), tasub nõu küsida arsti käest.
Heade soovidega, dr. Ehala