toitumishäire 11.03.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Olen 15-aastane tüdruk. Mul on tõsine mure enda pärast ja ei tea kelle poole pöörduda. Olin umbes poolteist aastat tagasi anoreksik (172cm kohta 43 kilo). Kaalust juurde võtmisel hakkasid mul tugevad söömishood. Olen nüüd 60 kg. Ega ma kaalunumbri pärast ei muretsegi, ma tahan lihsalt sellest nn orjusest vabaneda. Keskmiselt 3-4 päeva nädalas söön piltlikult öeldes külmkapi tühjaks (kõik, mis kätte satub). Ma arvan, et olen lausa söömisõltlane. Vanemad ei oska ka hästi aidata, vajaksin arsti nõu. Kas psühholoogist oleks abi? Äkki oskaksite soovitada psühholoogi või arsti, kes saab mind aidata? Elan Pärnus.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Taolise probleemiga vajate nii psühholoogi-psühhoterapeudi kui ka teinekord arsti nõu toitumise osas. Koduste toetus on siin ülioluline, kuid ainult koduste abiga sellistest seisunditest välja tulla on teinekord raske. Pärnus teile kedagi konkreetset soovitada ei oska, kuid TÜ Kliinikumi Psühhiaatriahaiglas on olemas vastav üksus, kus tegeletakse just söömishäiretega. Soovitaksin teil pöörduda sinna. Samuti võib küsida nõu mõne psühhiaatri käest Pärnus, kes oskab teile pakkuda välja mõne spetsialisti ehk oma linnas.
Heade soovidega, dr.Ehala