Hiiliv kaalutõus 26.02.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
TERE
Olen 70 aastane naine,tervis enam vähem korras,tarvitan Liviali ja Symbikorti,kaal on eluaegse 68 kg asemel 74 kg,pikkus 167 cm.
Murelikuks teeb mind see,et kaal aeglaselt,aga pidevalt tõuseb,mõnikord lausa 1 kg ööpäevas,mille siis suure pingutusega saan mõne päeva pärast maha. Ja asi kordub varsti jälle.Süüa püüan kindlatel kellaaegadel,teen palju suppe,tarvitas oliiv ja rapsiõli vähestes kogustes toitu tehes,toidusedeleis on aed ja puuviljad,korraga söön vähe ja teen kerged vaheeined,enamasti iga päev teen umbes kolmveerandtunnise jalutuskäigu.
Mida küll valesti teen,et kaal aina tõuseb.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Vanuse tõusuga meie päevane energiavajdus langeb (seotuna ainevahetuse muutumisega, füüsilise koormuse langusega, jm). Teie päevane kalorivajadus on kuskil 1600 kcal ümber. Võimalik, et siin on ka võti teie küsimusele: saadav energiakogus on vaatamata korrapärasele ja tasakaalustatud toitumisele ikkagi pisut suur, millest siis ka kasvavad kilod. Seega, vaadake veelkord oma menüü üle. Komistuskivideks on sageli maiustused, pagaritooted, loomsete rasvadega liialdamine, mõnikord ka kõrge rasvaprotsendiga piimatoodetega liialdamine. Jälgige lisaks, et seedesüsteem püsiks korrapäraselt töös ehk teisisõnu, et ei tekiks kõhukinnisust.
Heade soovidega, dr.Ehala