liigsöömine 08.02.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Ma olen 16 aastane tüdruk 171 cm pikk ja kaalun 63 kilo. Mul on viimasel ajal olnud probleeme söömisega. Nimelt ma olen hakanud liiga palju sööma, mis ei ole minu arvates väga normaalne. Ma söön isegi siis kui mul on kõht juba väga täis ja mu toidukorrad on väga tihedad ning mu menüüs on väga palju magusat. Mul pole varem selliseid probleeme olnud. Ma kardan, et see hakkab mu tervisele ja kaalule korralikult mõjuma. Mida ma tegema peaksin, et ma ei sööks nii palju ja et ma ei mõtleks söömisest nii tihti?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Taolised ülesöömised ja magusaga liialdamine on sageli seotud negatiivsete emotsioonidega, meeleolumuutuste või ka suure viamse-füüsilise pingega. Söömine võib olla kui asendustegevus, mis lubab lükata kõrvale negatiivseid mõtteid ja vältida ebameldivaid tegevusi. Samuti kiputakse toiduga liialdama kui puuduvad kindlad söögiajad ning toidulaud jääb liialt ühekülgseks. Probleemile vastuse leidmiseks tuleks esimesena mõelda just eelpooltoodud punktidele. Leidke igas päevas aega tegevusteks, mis annavad teile jõudu ja pakuvad tõsiselt rõõmu. Likuge ja olge aktiivne. Püüdke endale selgeks teha toitumise põhialused (N: terviseinfo.ee)Tihti on üksi taolistest situatsioonidest raske välja tulla ning vajadusel tasub pöörduda abi saamiseks nõustajate poole.
Heade soovidega, dr.Ehala