ülekaal 11.11.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere Dr.
Millised on veel lisaks kilpnäärme alatalitlusele tervisehädad, mis põhjustavad ülekaalu?
Kuidas suhtute veretüübi dieeti?
tänulik, L.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kilpnäärme hormoonidel on oluline koht meie ainevahtuses. Kilpnäärme alatalitlus võib seega olla soodustavaks teguriks ülekaalu tekkes, millega sageli kaasuvad lisaks väsimus, naha- ja juusteprobleemid, vm. Kilpnäärme alatalitlus on kergesti diagnoositav ning raviga korrgeeritav haigus. Mis puudutab veregrupi dieeti, siis teaduslik alus viimasel puudub. Nii nagu mitmete taolist tüüpi dieetide puhul nõuab viimane küllaltki konkreetsetest reeglitest kinnipidamist, mis minu kogemuse kohaselt sobib pikas perspektiivis vähestele.
Heade soovidega, dr.Ehala