Probleem söögiisuga! 15.10.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mul selline probleem,et söögiisu pole!Suudan olla kaks-kolm päeva ilma söömata ja joon ainult mahla,kohvi või ted. Samas nagu tahaks süüa,aga ei taha ka. Lapse kõrvalt vahepeal söön.
Pole tegu ka deprsesiooniga ega stresiga,sest olen suht rahulik inimene. Viimasel ajal on söögiisu järjest vähemaks jäänud!(kuu kuu jooksul)
Peale sünnitust hakkas kaal langema ja lanegs kuni 45kg-ni nüüd siis olen sele poole aasta jooksul selle tuua 49kg-ni,aga minu pikkuse,165cm,on see natuke alakaalus.
Pole ka sünituse pärast see. Ootasin rõõmuga 9 kuud oma tütrekest ja ootasin ka sünnitust(mis tollest,et suured valud,suutsin naerda isegi)ja pärast sünnitust ei kannatanud enam ilma lapseta olla(tehti keiser)
Psühholoogi arvates pole tegui sünnitusdepresiooniga kuna mu laps on rahulik ja kõik kulges nii nagu pidi.Vähemalt tema ei suutnud seda tuvastada.Testide põhjal oli kõik okey.
Soovingi vastust küsimusele,et mis siis on kui :
kaal lange,
pea valutab pidevalt
kõht kinni(roojan iga kolme päeva tagant)
magu hakkas ka streikima
südame juurde löövad infarkti meenutavad valud!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui ei söö ei saa tulla juurde ka kaalu. Tasakaalust väljas menüü ning liialt väikesed toidukogused võivad olla kõhukinnisuse põhjustajad kui ka teiste kaebuste (südame- ja maovaevused) esilekutsujad. Kirja põhjal jääbki mulje, et teie päevane kaloraaž ning selle kõrval ka toitainete kättesaadavus organismile pole vastavad teie kasvule ning vajadustele. Kirja teel on samas võimatu öelda, millest täpselt puudus on ja kuidas oma menüüd tasakaalustada, et kõik vajalik kätte saada. Kui isu langus pole seotud stressi ega muude füüsiliste probleemidega tuleb taastada normaalne toitumise rütm. Kui tegu mõne haigusega, tuleb tegeleda esiteks viimasega. Teie hea tervis ja hea toonus on tähtsad ju ka lapse arenguks. Soovi korral võite alati tulla konsultatsioonile.
Heade soovidega, dr.Ehala