12 a tütarlaps priske 19.08.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mul on mure 12 a tütre pärast. Ta on 164 cm pikk ja kaalub 65 kilo. Selle suve ja kevadega on juurde tulnud 3 kilo. Kohe hakkab kool ja mul on hirm ( lapsel endal ka), et hakatakse narrima paksuse pärast. Päevi tal veel ei ole hakanud. Ta on kehaliselt aktiivne- 3 x nädalas käib tennisetrennis ja 2-3 x nädalas käis ujumistrennis. Nüüd suvel muidugi trenne ei ole. Paksuks hakkas minema kuskil 9 aastaselt- väiksena oli kõhna ja kondine. Sünnikaal oli 3,4 kilo. Oleme käinud ka laste endokrinoloogi juures aasta tagasi ( minul endal kilpnääre eemaldatud), kes väitis, et kilpnääre on korras. Suvel on kasvanud ka portsjonid, mida laps sööb, mis tihtipeale on suuremad, kui meil mehega. Magusat ja saiatooteid piirame ja koju ei ostagi. Eriti murelikuks teeb see rasvavöö keskkohal, mis aina suureneb. Mida ette võtta? kas on olemas temavanustele spetsiaalseid dieete? Tennisetrenn jätkub septembris ja osaleb, kui kooli kõrvalt ikka aega jääb. Ujumistrenni vist lihtsalt ajaliselt enam ei jõua, sest muidu jäävad kooliasjad lohakile. Mida teie kui spetsialist soovitate ette võtta?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teie tütre puhul on tegu kerge ülekaaluga. Eelkõige tuleks ikkagi üle vaadata toidusedel. Hea on juba kui suudate hoida praegust kaalunumbrit, sest laps ju kasvab. Dieete antud vanuses ja antud kaalunumbri juures veel küll ei tahaks soovitada. Oluline on ka ennast kurssi viia peamiste toitumissoovituste kui ka toiduainete toiteväärtusega. Infot saate näiteks leheküljelt terviseinfo.ee. Vajadusel võite tulla ka vastuvõtule.
Heade soovidega, dr.Ehala