kaaluprobleemid 05.08.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
olen 18 a ja olen dieeti pidanud(nälginud) ennem kaalusin 60kg ja nüüd kaalun 50 kg olen 2 nädalaga 10kg alla võtnud ja mul pole juba 2 kuud päevi olnud
mis mul viga võiks olla ja mida ma saaksin teha .
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
10.kilost kaalulangust kahe nädala jooksul ei saa kuidagi normaalseks pidada. Selline järsk muutus on organismile suur koormus. Kui naise kehakaal langeb alla teatud piiri, lööb see paigast normaalse hormonaaltasakaalu, mis omakorda võib kaasa tuua tsüklihäired. Soovitan teil kiiremas korras taastada normaalne toitumisrütm kui ka toiduvaliku mitmekesisus ning käia kontrollis günekoloogi juures.
Heade soovidega, dr.Ehala