ülekaaliulisus 21.07.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen mures abikaasa pärast. Ta on 175 pikk 110-115kg 38.a vererõhu rohtusid tarvitanud ca10 a. pool aastat tagasi jätsime suitsetamise maha millest tekkis 15 kg kaalu tõus. Probleem selles,et ta on e-r komandeeringus tööpäevad lõppevad kl. 20.00 siis ta sööb õhtusööki ja läheb magama loogiline ju inimene on väsinud aga see läheb kõik rasvaks ju.Sööb kolm korda päevas kl.7.00,12.00 ja 20.00. Kui ma ütlen ,et jaluta peale sööki pool tundi ütleb ta ma ju ehitan päev otsa teen ju füüsilist. Ühesõnaga,mis ta saaks teha kuidas toituda,et kaalu langetada,sest ta on ise ka mures jalad paistes ,hingeldab,kas töö tegemine=spordiga(kõndimisega).Loomulikult ei saa ta minna varem õhtust sööma aga kas aitaks näiteks kl. 15.00 kohvipausi ajal millegi söömine siis poleks ehk õhtul kõht nii tühi. Arsti juurde ta ei lähe (pole aega).Ja mingist vaaritamisest ei saa ju ka juttu olla mened omal käel.ette tänades Anneli.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
On alati kena lugeda kui keegi oma lähedase pärast muret tunneb. Nii nagu aga ka teistelegi taolistele kirjadele, jään teilegi vastuse võlgu. Selleks et leida lahendusi, mis aitaksid teie abikaasat on mul vaja enam infot kui antud meilis kirjas. Näiteks, milliseid toiduaineid ta eelistab, kui suured on toiduportsud, jne. Sinna juurde tuleb lisaks info, mis puudutab tema tervist ja kasutatavaid ravimeid. Seda kõike kirja teel ei lahenda ning sestap kutsun teid vastuvõtule (reg: 533 18 008). Kui abikaasa tunneb oma tervise pärast muret, leiab ta komandeeringust kodus olles kindlasti aega, et vastuvõtule tulla, kas siis üksi või soovi korral koos teiega.
Heade soovidega, dr.Ehala