Trenn ja toitumine 10.07.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Aitäh vastuse ja nõuannet eest. Küsisn kehakaalu tõsu kohta, olin mures, et dieediga maha saadud kilod võivad tagasi tulla. Dieet oli mul selline, et päevas ei söönud üle 1000 kcali. Nüüd olen pisitasa rohkem sööma hakanud ja ka trenni rohkem tegema. Selle asemel et säilitada saavutatud 63 kilo (mis on mu ideaalkaal), on hoopis kilosid juurde tulnud. Äkki lihasmassi arvelt? Ise loodan, et see on nii. Mida teha, mulle tundub, et ideaalkaalu hoida on palju raskem kui kilosod maha võtta.
Ette tänades,
murelik küsija
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Võimalik, et kaal püsib lihasmassi suurenemise arvelt. Samas soovitan aga endiselt üle vaadata trennile kulutatud energia ja söögiga saadava energia vahekorra ning erinevate toitainete sisalduse oma menüüs. Praeguse kirja põhjal tundub, et liigse kokkuhoiupoliitikaga olete oma kehale hoopis karuteene teinud. Treeningust ja dieedist ei tohi saada tuim kohustus, vastasel juhul jooksete varem või hiljem omadega ummikusse.
Heade soovidega, dr.Ehala