Rasvad VS Süsivesikud 06.07.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Kui soovin kaalust alla võtta, siis kumma sisaldust peaksin eriti jälgima ja äkki oskate ka põhjendada, et mix
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kaalulangetamiseks tuleks alustuseks paika panna kaloraaž, mis on vastav teie vajadustele (pikkus, vanus, füüsiline aktiivsus, jm). Päevasest energiahulgast peaksid süsivesikud andma 50-55%, rasvad 25-30% ja valgud ~15%. Pidage toidupäevikut ja tehke endale selgeks, millisest allikast on pärit teie liigsed kalorid ning püüdke oma menüü tasakaalu viia. Ühe või teise toitainetegrupi liigne piiramine võib anda korraks tulemust, kuid pikemas perspektiivis tuleb sellest üldjuhul kasu asemel kahju.
Heade soovidega, dr.Ehala