ülekaalulisus 06.06.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen naine,1,63 pikk ja kaalun 84kg.Varem olin minagi loomulikult sale ja kõik kes mind kaua näinud pole.ütlevad et peaksin kaalust alla võtma.Kas peaksin?Ja kui palju siis?Olen 54 aastane.Hüpertoonia on aga muus osas ei kurda.Kuidas sellises eas peaks toituma? Millist dieeti soovitate,või on võimalik välja kirjutada mingeid medikamente,mis kaalu kontrolli all hoiaksid?On ju inimesi,kes peavad enne operatsiooni ligi 10kg alla võtma.Mingisugust nõuannet neile ju antakse et seda saavutada.Olen nõus mingisse rühma minema,kelle tegevus allavõtmise nimel oleks orienteeritud just minuealistele ja nendel oleks mingid kogemused ja saavutused ette näidata,mis innustaksid!
Lugupidamisega Külli
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teadmata teie toitumis-ja liikumisharjumusi on isiklikke soovitusi raske anda ja seepärast kutsun taoliste kirjade saatjaid soovi korral vastuvõtule, et viia läbi toitumisharjumuste analüüs. Kui tunnete, et teile sobib koostöö grupiga, siis selles osas tegutsevad meilgi ju kaalujälgijate grupid. Muid alternatiive praegusel hetkel pakkuda ei osaka. Mis puudutab toitumist, siis alustuseks võiks üle vaadata päevase kaloraaži. Teie puhul ei tohiks see ületada 1600. kcal päevas, eriti kui on soov kaalu kaotada. Vanuse kasvades kipub ka liikumist sageli vähemaks jääma ning sestap tasuks alati mõelda ka sellele, kuidas tõsta oma füüsilist aktiivsust.
Heade soovidega, dr.Ehala