Ülekaalulisus 13.05.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Ma olen 14 aastane ja olen 170 cm pikk ja kaalun 76kg.Ma olen ülekaalus ja väga paks.Ma teen iga päev sporti(sõidan rattaga, käin kolm korda nädalas trennis).Söömisega on natuke hullem ma ei suuda ära öelda maiustustele ag üritan ja söön 4 korda päevas normaalselt.Ma arvan et see maiustamine ongi ülekaalulisuse põhjus.Kõige hullem on see et mind narritakse selle pärast ja see teeb tõesti haiget kuna ma ei oska oma kaaluga midagi ette võtta.Mul on ka päevad juba kaks kuud ära jäänud.Mida teha?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Antud vanuses peab keha toime tulema väga suurte muutustega ning organismi kohanemine neile muutustele on igaühe jaoks erinev. Kindlasti pole 76. kilo näol tegu tohutu ülekaaluga. Samas, korrigeerides oma toitumist ning viies viimase enam tasakaalu, on võimalik, et ka pidev magusavajadus väheneb. Mis puudutab päevi, siis juhul kui tsükkel jääb ebaühtlaseks, tuleks minna günekoloogi konsultatsioonile. Toitumise osas võib tulla minu vastuvõtule.
Heade soovidega, dr.Ehala