mida teha? 08.05.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 35a naine küsimus selles et ei oska endale kindlat plaani teha kuidas kehakaalu vähendada.Olen juba teismelise ajast suur aga siis sai kuni esimese lapse sünnini ikka aeg ajalt normis oldud.Olen 159 pikk ja kehakaal viimastel andmetel 123.Kui esimest last läksin sünnitama siis kaalusin72 aga see jäigi.Kuna oli verejooks siis tehti vereülekanne.Tekkis mingi allergiline reaksioon.Kui teist last läksin sünnitama siis kaalusin juba 80.oli enneaegne laps mitte palju.Kolmanda lapse ajal aga olin juba ligi 90 .Laps sündis1,5kuud varem ja oli hingamisraskused ja kaks nädalat ei teadnud kas jääb elama.Ja nüüd juba13 aastat olen üritanud kehakaalu alla saada aga ei ole õnnestunud.2002aastal diagnoositi astma ja olen paljude asjade vastu allergiline.Toiduaineid ei tea aga mõnel suvel tunnen kui teravili õitseb et leiba ei saa süüa.Kanalihaga tekivad gaasid ja vahest on ka kõht lahti.Olen juba mõelnud et äkki on mõni toiduaine mida ma ei tohiks üldse süüa aga ei saa aru milline.Teen muidu füüsilist tööd-olen koristaja.Ja juba neljandat aastat tegelen keppikõnniga.Viimasel ajal küll vähem .Seda sellepärast et on tekkinud veeni- laiendid ja on valutama hakkanud.Nüüd sai küll pikk jutt aga äkki oskate midagi soovitada.Muidugi võib see olla seotud ka psühhikaga sest lastega on olnud palju probleeme
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Tänan pika ja põhjaliku kirja eest, aga kuna problrrm tundub olevat väga mitmekihiline (erinevad haigused, psühholoogilised tegurid, toitumine), siis õige toitumisplaani kokkupanemiseks kutsun teid vastuvõtule
(reg: 533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala