Maolimaskesta põletik. 05.05.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
selline küsimus, et kui mul on maolimaskesta põletik siis mida ma süüa tohin?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kõigepealt oleks vaja teada, kas teil on alahappeline või ülehappeline gastriit, millest sõltuvad osaliselt ka toitumissoovitused. Üldjoontes on mõistlik süüa pigem sagedamini aga väikeste portsude kaupa, kõhtu liialt täitmata. Eelistada tuleks toitude kerget töötlemist (hautamine, aurutamine, jms), sest nii liigne töötlemine, aga ka liigne ja valesti valitud toortoidu kasutamine võivad magu ärritada. Püüdke vältida teravamaitselisi, marineeritud ja suitsutatud tooteid. Ka ei tule kasuks gaseeritud jookide kui ka kohvi ja alkoholi tarbimine. Samuti mõjub magu ärritavalt suitsetamine.
Heade soovidega, dr.Ehala