kaal ei lange 26.04.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Vabandan, kui selleteemalisi küsimusi on juba palju. Olen 36-aastane naine, 165 cm pikk ja kaalun 75 kilo. Talje on olemas ja kõige hullem välja ei näe:) Keegi ei usu, et nii palju kaalun.
Aga mure on selline: mõned aastad tagasi (5) oli mul väga pingeline periood ja kaal langes iseenesest umbes 69-lt kilolt 63-le. Seda umbes kolme nädalaga, ehkki ma oma toitumisharjumusi tollal ei muutnud. Siis sain oma elu rööbastele tagasi ja kehakaal hakkas tasapisi uuesti tõusma. Eriti kiiresti on tõusnud viimase poole aasta jooksul. Olen olnud üsna aastaid sarnase toitumisega, söön hästi palju puuvilju ja jogurtit ja kohupiima, aga patustan ka viineritega. (Tänane terve päeva söök näiteks 300 grammi viinereid, 6 apelsini, 1 pirn ja 1 banaan). Pikka aega alustasin hommikut lahja kohupiimakreemiga, aga perearst ütles, et seda on hommikuks liiga palju (st süsivesikuid). Nüüd alustan peamiselt lahja jogurtiga. Lõuna ajal söön tööpäevadel tavaliselt keedukartulit, natuke kastet ja toorsalatit. Õhtul viinereid ja puuvilju (õunu, pirne, banaane). Joon suhteliselt palju vett, aga ka kohvi. Liigun küllaltki vähe (päeva keskmine umbes 3-4 km), töö üsna pingeline.
Kas kaalu alandamiseks aitaks, kui näiteks viinerid (küll raske südamega) oma menüüst täiesti välja viskaksin. Mulle on öeldud, et peamiseks põhjuseks on hoopis minu puuviljalembus. Milliseid puuvilju võib süüa nii, et ei peaks suhkru jm pärast muretsema. Kaalujälgijate programmi proovisin, aga võtsin 2 nädalaga hoopis 1,5 kilo juurde, ehkki ma ei söönud isegi nii palju, nagu seal on ette nähtud. Kas mul oleks lootust 10 kilo alla saada?
Ette tänades
L.T.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Sellest on vähe kui nimetate ainult toiduaineid, mida tarbite. Oluline on teada ka koguseid. Esmase kirjelduse järgi tundub menüü liiga üksluine. Lisaks näib, et olete aktiivne füüsiliselt päeva esimesel poolel, aga põhiline kalorikoormus langeb siiski päeva teise poolde ehk lahtiseletatuna ei kuluta te õhtupoolikul tarbitud kaloreid ära. Selleks et saada aga täpset ülevaadet teie kaalutõusu võimalikest põhjustest, peaksite tulema vastuvõtule. Reg: 533 18 008.
Heade soovidega, dr.Ehala