ülekaal 22.04.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
olen 25-aastane naine ja hädas kaaluga või tegelikult rohkem tervisliku toitumisega. Ülekaal hakkas tekkima, kui olin 17 ja tehti ajuoperatsioon sisemise vesipäisuse raviks. Pärast operatsiooni ei saanud ennast pikka aega väiksemagi füüsilise koormusega koormata. Võtsin aastaga juurde 20kg. Mõne aasta pärast kõik stabiliseerus ja 22-aastaselt oli ülekaal vähenud 10kg võrra. 23-aastaselt oli vaja teha aga uus ajuoperatsioon samadel põhjustel. Seekord läks kergemini, kuid ülekaalu lisandus siiski. Abiks ei olnud ka pea aasta pärast (2007 septembris) tehtud põlve artroskoopia, kuna siis ei saanud taas eriti liikuda. Mõned kuud sain nüüd ilusti vesiaeroobikas käia ja liikumist nautida, aga nüüd on jälle uued mured. Kolm kuud on püsinud väike palavik, väsimus ja vereproov näitab, et kusagil on põletik. Perearst ei oska enam kusagilt viga otsida, kuna teised proovid on normis. Dieeditada ei lubanud, kuna imuunsüsteem peab tugevamaks saama. Nüüd siis ongi nii, et pikkust on mul vaid 166cm ja kaalu juba 90kg. Mida teha? Kuidas tervislikult, ilma organismi liialt koormamata alla võtta?
Tänud kaasa mõtlemast,
Kerttu
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Usun, et teie puhul toimiks ehk kõige paremini see kui panna menüü võimalikult täpselt paika. Viimast nii söögikirdade kui ka võimalike toiduainete valiku osas. Kas teil oleks võimalik tulla vastuvõtule? Teile sobibvate soovituste andmiseks vajan lihtsalt enam informatsiooni. Reg: 533 18 008.
Heade soovidega, dr.Ehala