ülekaal 19.04.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere,
0len 23 aastane naine ja kaalun oma 170cm pikkuse juures 126 kg.juurde hakkasin ma võtma siis kui ma rasedaks jäin,kuid peale sünnitust kadusid kilod normaalselt.hulle m jama takkis siis,kui lasin endale peale panna rasestumisvastased süstid.siis tuli iga kuu juurde keskmiselt 5 kg.
olen koguaeg suur olnud kuid mitte nii suur :( tean,et dieeti ma pidada ei suuda,trennis käia pole aega ja ka võimalust.lehest lugesin,et nendel inimestel kelle kehamassiindek on üle 36 võivad teha maovähendus operatsiooni.kas ja kuidas ja kellelt on mul võimalus sellekohast infot saada?
tänan.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Maovähendamise operatsioonide kui ka baloonide paigaldamise kohta makku on piisavalt infot internetis. Teostatakse taolisi lõikusi nii Ida-, Põhja- kui ka Lääne-Tallinna Keskhaiglates. Oluline on aga see, et operatsioon ei vabasta teid omapoolsest vastutusest. Mistahes kirurgiline vahelesekkumine toob endaga kaasa režiimipidamise kohustuse. Seega, võimalust ise mitte midagi tehes kaalu langetada pole siiski siiani leiutatud.
Heade soovidega, dr.Ehala