ülekaal 16.04.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
olen 40-ne aastane 1.72 cm pikkune naine. 5 aastat tagasi mul mingeid kaaluprobleeme polnud (kaalusin 65 kg). Praeguseks on kaal tõusnud 90 kg-ni. Selle aasta jaanuaris tabas mind äge peavalu hoog, mis kestis umbes nädala. Käisin ka neoroloogi vastuvõtul ja tema leidis, et tegemist on pingepeavaluga. Kirjutas ravimeid, mille tarvitamisel "võib esineda kaalutõusu". Peavalud on läinud talutavamaks, aga aasta algusest on lisandunud minu kaalukontole ca 10 kg. Praegu enam ravimeid ei tarvita, meeleolu on alla igasugust arvestust. Püüan kogu aeg toiduga tagasi hoida ja koormus (nii füüsiline kui vaimne) on mul korralik. Päevad on 16-18 tundi pikad. Palgaline töö on küll istuv, aga mul on 2 kooliealist last, invaliidist ema hooldada, suur aed korras hoida ja 2 saksalambakoera, kellega tuleb iga päev 5 km ring jalutada. Varem mind mu kaal ei häirinud, aga nüüd olen kogu aeg väsinud, nutt kipub kallale ja kui peeglisse vaatan, siis kaob eluisu ära. Ehk oskate nõu anda, kuidas saavutada normaalkaal ja hea meeleolu.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Leidmaks kaaluprobeemile lahendust ei piisa krja teel nõustamisest. Peaksin nii teist kui teie elustiilist enam teadma ning selleks kutsun teid vastuvõtule (tel:533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala