kulturism 10.04.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere,
tegeledes kulturismiga, nii et, et lihaskasv on ca 4 kg kuus võivad jääda paljud ained vajaka nagu ammust teada.
Tarbin piisavalt valke, süsivesikuid ja rasve(kulturismi seisukohalt),
aga üsna hämaraks on jäänud muude ainete vajadus. Öeldakse atleetvõimlemiste teemalistel allikatel, et peaks tarbima multivitamiini-mineraali, aga millise täpsema koostisega, ei ole avastanud. Lisaks tuuakse välja ka muude ainete sh erinevate ensüümide vajadus. Kõike võiks ju ka toidust saada, aga kuna kulturismis isegi palju söömist, siis võib nii juhtuda, et pool päeva peab närima midagi ja see on väga häriv, omast kogemusest.
Kuna selles valdkonnas on palju kallutatud arvamusi, mis tulenevad soovist midagi müüa jne, mõtlesin et ehk saab teilt kõige adekvaatsemat infot.
Mida oleks tark lisaks tarbida, kui süsivesikud, rasvad ja valgud on kõik korralikes kogustes?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Nägemata menüüd on raske konkreetseid soovitusi anda. Kuna kirjast jääb mulje, et tegelete antud alaga üsna intensiivselt, siis tasuks pigem küsida nõu kas spordiarstilt või kulturismiga tegelevalt treenerilt, kellel selles vallas kogemusi. See annab võimaluse viia teie toitumine vastavusse treeningkoormusega.
Heade soovidega, dr.Ehala