Kehakaal 07.04.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
olen viimase aastaga 5 kilo juurde võtnud. Imelik on see, et samas on riided laiaks jäänud (kahe suurusnumbri võrra). Füüsiline koormus muutunud pole. Toitumisharjumused ka mitte. Turseid kuskil näha pole - v.a. õhtuti pahkluupiirkonnas. Enesetundes erilisi muutusi ei ole, natuke väsinud aeg-ajalt, mõnikord suhteliselt kerge koormuse juures (kõndimine) vähene õhupuudustunne (aga nii on mitu aastat juba). Kas peaks muretsema?
Ette tänades, 21aastane naine
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kas lisandunud kilod ei või tulla pigem treeningu ja ja sellega seonduvalt lihasmassi suurenemise arvelt? Kui üldine enesetunne on hea pole ju muretsemiseks põhjust. Üldtervisliku seisundi hindamiseks võiks isegi kaebuste puudumisel aastas korra oma perearsti juures kontrollis käia.
Heade soovidega, dr.Ehala