toitumine, normaalkaal 27.03.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Oleksin väga tänulik, kui vastaksite nendele kolmele küsimusele. Milline on 24-aastase 169 cm pikk oleva naise normaalkaal? Mida on tervislik süüa õhtusöögiks ning mis kell enne magaminekut oleks õige aeg viimast korda süüa? Milline on kõige õigem ning täpsem kaal, kas siis kui kaaluda hommikul enne söömist?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teie esitatud küsimustele pole ühest vastust, mida saaks kolme kindla punktina välja tuua. Kui soovite jälgida kaalumuutusi, on soovitav mõõtmine läbi viia alati ühesugustes tingimustes ning seda on kõige kergem ja otstarbekam teha tõepoolest hommikuti peale tõusmist. Teie pikkuse juures saab normkaaluks lugeda nii 55 kui 70 kilo. Kõik sõltub ju ka teie isikupärast, füüsilisest koormusest, jpm. Mis puudutab õhtusööki, siis võiks magamamineku ja viimase põhitoidukorra vahe olla 3. tunni ümber. Kuna me ei vaja ööseks suurt kalorihulka, võiks õhtusöök anda päevasest kaloraažist ~25%. Õhtusöögilauale on sobilikud näiteks linnuliha ja kala koos (võimalusel eelistatult kodumaiste) köögi- ja puuviljadega. Siingi tuleb aga arvestada iga inimese eelistuste ning maitsetega, lähtudes samas täisväärtusliku ja tasakaalustatud toitumise printsiibist.
Heade soovidega, dr.Ehala