kehakaal 27.03.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Mul on selline küsimus. Minu abikaasa on tema pikkuse kohta väga kõhn. Ta on 183 cm pikk aga kaalub aind 60 kg. Ta sööb palju, praktiliselt koguaeg aga kaalus juurde ei võta. Ta ei saa vahel öösiti magada sest tema puusakondid on väljas ning need hakkavad talle valu tegema, voodi on selline poolpehme, mitte kõva ega väga pehme. Milles võib probleem olla et ta kaalus juurde ei võta kuigi ta sööb tõesti väga palju. Hommikuti joob kohvi aind, lõunal sööb sooja toitu, õhtul ka sooja toitu, aga nii kui kõhu täis sööb, no vaevalt läheb pool tundi mööda kui juba visriseb et kõht on tühi ja ta võib veel süüa pea terve pätsi jagu võileibu korraga.. ühesõnaga kui kodus on siis aind sööb, vahepeal peab pausi kah, aga miks ta kaalus juurde ei võta, vanust on tal 19.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja teel on raske oletada, milles võib olla tingitud teie abikaasa alakaal. Mõnede inimeste puhul on väiksem kaal neile omane ega pruugi tähendada midagi haiguslikku, kuid kuna teie abikaasa puhul on siiski tegu alakaaluga, soovitan võimalike organismipoolsete kõrvalekallete väljaselgitamiseks pöörduda arsti poole, kes vajadusel määrab täpsustavad uuringud. Toitumise osas on oluline, et see oleks võimalikult mitmekesine, sisaldades toiduaineid erinevatest gruppidest. Suured toidukogused iseenesest ei pruugi veel tagada organismi tööks kõike vajalikku.
Heade soovidega, dr.Ehala