kehakaal 21.03.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Olen 39 aastat vana ja minu kaal on siiani püsinud ja aasta tagasi hakkasin kasutama nuvaringi, ning aastaga on viis kilo juurde tulnud. Ma ei tee küll sporti regulaarselt, sest viimsael ajal ei ole jõudu, tööl kiire, siis veel keele kursus ning lastele peab ka aega jääma. Püüan toituda tervislikult ja käin jala tööle võimalusel 45 min.
elu on muidugi stressirohke ja olen tundliku loomuga. söön ka antidepressante.
ei tea mis teha, naistearst ütles ei saa nuvaringist olla, aga midagi ju on, sest ega ma õgimisega ei tegele.
vastuse eest ette tänades,
Sirje
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Nuvaringi kaalutõusuga seostada ei tahaks. Alustaksin ikkagi toitumisest ja liikumisest. 5.kilo lisandumine annab põhjuse oletada, et tarbite päevas ligikaudu 100. kcal enam kui kulutate. 100 kcal võib tulla ühst liigsest võileivast, paarist liigsest šokolaadikommist jne Ühesõnaga, lisandunud 5.kilo ei pruugigi tähendada mingit ülearust õgimist. Samuti on olulised toiduajad. Seega tehke veel kord revisjon nendes asjades. Lisaks tasuks üle vaadata antidepressandi võimalikud kõrvaltoimed, sest osa antud tüüpi preparaate võivad mõjutada kehakaalu.
Heade soovidega, dr.Ehala