Suur kaal 18.03.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen momendil 34 a ja viimastel andmetel kaalun 141kg. Olen terve elu olnud trullakam. Kaalus hakkasin juurde võtma pärast lapse sündi. Rasestudes olin 86kg ja kahe aastaga tõusis kaal 134kg. Olen olnud kaalujälgija, mille tulemusena võtsin kaalust alla 18 kg ja sain maovaevused, mis annavad ennast aeg-ajalt tunda, kuid millele olen saanud tabletiravina leevendust.
Olen käinud ka endokrinoloogi juures, kus diagnoosiks oli ülesöömisest tingitud rasvumine.
See, et kaalun momendil 141kg tuli välja ema juures kaalule astudes. Kuigi riideid kannad endiselt samu mida 119kg kaaludes. Suur number aga ehmatas ära.
Üldiselt ei saa öelda, et olen suur sööja ja söögist lohutust ei otsi. Küll aga armastan magusat, mida nüüd viimasel ajal olen hakanud piirama.
Trenni ei tee ja ajaliselt pole sinna võimalik ka minna.
Kas peaksin oma suure ülekaalu tõttu tarvitama mingeid ravimeid, lisaks menüü korrigeerimisele või peaks lootma menüü muutmisele ja üritama omal käel toime tulla.
Vastust ootama jäädes.
Anneli Tartust
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna suure kaalunumbri ja rasvumisega kaasuvad varem või hiljem ka terviseprobleemid, siis arstina soovitan kidlasti midagi ette võtta. Kilod ei kasva mittemillestki, kuid see miks kaal suureneb võib eri inimeste puhul olla erinev. Teie kirja põhjal tundub teie kaalutõus olevat seotud magusasöömisega. Soovitan alustada sellest, et vaadata üle, kas teie menüü muus osas on paigas ja seeläbi organismile tagatud ka vajalikud toitained,vitamiinid-mineraalid. Tasakaalustades oma menüü, langeb tavaliselt ka magusavajdus. Oma toitumise analüüsimise ja muutmise kõrval on oluline tõsta füüsilist koormust. Usun, et hea tahtmise juures on meil kõigil võimalus planeerida oma päeva kasvõi 20-30. minutilist jalutuskäiku. Mis puutub tablett-ravisse, siis on viimasest kasu kui sellele lisanduvad muutused elustiilis. Kui soovite abi oma menüü ülevaatamisel, olete teretulnud vastuvõtule.
Heade soovidega, dr.Ehala