kõhukinnisus. 18.03.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mind vaevab kõhukinnisus kuigi tarvitan jogurteid söön teraviljatooteid joon keefiiri söön puuvilju .aga ikkagi olen kõhukinnisusega hädas. tekivad hooti iiveldushood ja kõhuvalud.Siison ka söögiisu väiksem või koguni kadunud. tekib tunne ,et kohe hakkad oksele kuigi midagi välja ei tule aga väga paha on olla. millest võib see tingitud olla?
Ootan vastust.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui toitumisega seonduvalt tekivad kõhuvalud ja iiveldushood, soovitan selguse saamiseks pöörduda siiski esmaselt perearsti poole, kes saab otsustada, kas vajate täpsemaid uuringuid. Mida võiks teie menüüs muuta, saaksin öelda kui teaksin teie toitumist täpsemalt, kuid normaalse seedetegevuse tagamiseks on kõige muu kõrval oluline ka piisava hulga vedeliku tarbimine. Kasuks tuleb üldjuhul ka igapäevane kiudaineterikka toiduhulga suurendamine menüüs (juur-aedviljad, puuviljad, täisteratooted, jne).
Heade soovidega, dr.Ehala