TUGEV RASVUMINE! 17.03.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
ma söön hommikul kas puuvilja,putru,võileibu,joon teed kohvi või piima.
lõunaks on supp või praad ja magustoit.
pooltundi enne tööpäeva lõppu on kas salat koos võileiva,kalapulga ja piimaga;soe juustu leib teinekord koos tomatiga;piima supp võileivaga,karask jms
aga mida õhtul süüa siis kui üldse?
mida kindlasti ei tohi süüa?
mulle meeldiks saada vastus loeteluna.aitäh
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Soovides kaalu langetada on esimene üldine nõuanne vaadata üle toiduainete ja toitude rasvaprotsent, välistades toidud, mille tegemisel on kasutatud rohkelt rasva kui ka toiduained, mille rasvaprotsent on algselt kõrge. Eelkõige tasub üle vaadata ja võimalusel vältida vorstitooteid, rasvast liha ja kõrge rasvaprotsendiga piimatooteid. Magusad koka-joogid, maiustused ja saiakesed-koogid tuleks samuti oma menüüs miinimumi viia. Vaadates üle teie tööpäeva lõpu-eine võib see sõltuvalt toidu kogusest olla sobiv juba õhtusöögiks. Pigem kasutage kojuminekueelseks vahepalaks näiteks puuvilju ja jätke salat või ka kergelt töödeldud köögiviljad koos näiteks tüki kanaliha -kaluni või kalaga endale õhtueineks.
Selleks et anda teile sobivat loetelu on vaja aga enam informatsiooni nii teie enda kui ka teie päevase menüü kohta. Näiteks juba see, kuidas te putru keedate, mida kasutate võileivakattena, milliseid praade eelistate, jne ? Asi pole ju ainult toiduainetes, mida sööte, vaid ka kogustes, toiduaegades, teie üldistes eelistustes, toiduainete toiteväärtuses. Loeb ju seegi palju te liigute. Samuti on oluline palju praegu kaalute, mis aja jooksul kaal on lisandunud, jne. Seda kõike kirja teel ei lahenda.
Heade soovidega, dr.Ehala