Alakaal 17.03.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
sooviksin võtta tervislikult kaalus juurde. Olen 166 cm pikk ja kaalun 49-50 kilo. Tahaksin u 5 kilo juurde võtta. Umbes 5 aastat tagasi algasid seedimishäired. Arst ei leidnud talumatust ega põletikke ning diagnoosis ärritunud soole sündroomi. Söön hetkel igapäevaselt piimhappe ja bifidobaktereid sisaldavaid tablette ning samuti sooltetegevust reguleerivaid ravimeid 6 kuuks. Enne seedimisprobleemide algamist kaalusingi u 55 kilo. Palun soovitage kuidas toituda, et võtta juurde u 5 kilo.
Ette tänades
Murelik kõhnake
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui ei esine organismipoolseid kõrvalekaldeid, mis soodustaksid kaalulangust, tasuks kaalu tõstmiseks eelkõige alustada oma toitumisrütmi paikapanekuga. Kindlasti ei tohiks toidukordi olla vähem kui kolm, pigem võiks päevane kaloraaž olla jagatud isegi 4-5. toidukorrale. Toidukordade vehed ei peaks ületama 3-4. tundi. Analüüsida tasuks ka seda, kas päevane kaloraaž vastab teie organismi vajadustele, mis ei tohiks teie pikkuse juures olla alla 2000 kcal kui soovite juurde võtta (ilmselt võib energiavajadus olla kõrgem kui on tegu suurema füüsilise koormusega). Toiduvalik olgu mitmekülgne. Oluline on pöörata rõhku täisväärtuslike (nii taimsete kui loomsete) valkude tarbimisele. Samuti soovitan nõu pidada mõne personaaltreeneriga, et saada soovitusi lihaskonna arendamiseks, mõjutades seeläbi nii kaalu kui keha üldist joonist.
Heade soovidega, dr.Ehala