Trenn ja toitumine 12.03.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Aitäh nõuannete eest. Küsisin trenni ja toitumise kohta. Võin lisada siia oma pikkuse ja kaalu : 176 cm ja 63-64 kg. Ei oska arvata kui suur peaks olema päevane kaloraazh? Mulle tundub, et 2000kcal on liiga palju, kaalu langetamise ajal küündis see vaevalt 1000 kcal-ni. Teen vähemalt kolm korda nädalas trenni trenazhööril. Siiani on jäänud segaseks valkude, rasvade ja süsivesikute vahekord. Äkki oskate ses osas mingit nõu anda?
Parimate soovidega!
Tänulik küsija
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teie pikkuse ja kaalu vahekord on täiesti normis ning mingit kaalulangust teile siinkohal ei soovita. Teie pikkuse juures éi tohiks kaloraaž olla alla 2000. kcal ning trennipäevadel peab see olema kindlasti suuremgi.
1000. kcal päevas võis anda lühiajalise efekti kaalulanguse näol, kuid pikemas perspektiivis koormab see organismi, tuues kaasa puudujäägid nii toitainete kui ka vitamiinide-mineraalide osas. Päevases menüüs peaksid süsivesikud enda alla võtma 50-55%, rasvad 30% ja valgud 15 (max 20)% kogukaloraažist.
Heade soovidega, dr.Ehala