ülekaalulisus 04.03.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Minu poja sünnikaal oli 980g.Hetkel saab ta varsti 17.Ta kaalub 78 kg. ja on 162 cm pikk.Ta muretseb oma kehakaalu pärast ja selle pärast,et ta on oma vanuse kohta lühike.Tegeleb spordiga-ujumine,jõusaal.On piiranud toitumist-magusa söömist,magusad joogid,peale kella seitset söömist.Kas võib olla tegu mõne tõsisema probleemiga,millise arsti jutule peaks pöörduma? Aitähh! Lugupidamisega Timo ema
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Alla kilone sünnikaal võib olla seotud hilisemate kaalu-kasvuprobleemidega, kuid samas ei pruugi see veel tähendada, et midagi oleks tõsiselt korrast ära. Samas soovitan siiski konsulteerida endokrinoloogiga, täpsustamaks organismi erinevate hormoonitasemete vastavust eale ning selle võimalikku seotust kasvu ja kaaluga.
Heade soovidega, dr.Ehala