Toitumine 20.02.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen viimase kahe aasta jooksul omal käel ja enda tarkusest alandanud kaalu 97lt 63 kiloni. Nüüd on tekkinud mure, kuidas saada tagasi normaalset toitumisrütmi? Tunnen, et probleem on muutunud psüholoogiliseks. Esineb näljaperioode ja ülesöömist. Masendushoogusid, seoses toitumisega, ei oska tajuda, millal on kõht täis ja millal mitte. Kohati on õnnestunud normaalne elurütm, siis jälle kaob kõik käest. Tekkinud on kartus toidu suhtes. Mida teha?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Toitumine on tihedalt seotud meie meeleolude ning tunnetega, seetõttu võib teinekord saada vajaminevat tuge ja abi psühholoogi või psühhoterapeudi konsultatsioonist. Alustuseks võite pidada nõu kas või oma perearstiga võimaliku terapeudi leidmiseks.
Heade soovidega, dr.Ehala