vitamiinid 13.02.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mul selline küsimus.....
Mul on kilpnäärme ületalitlus ja ma ei tea,kas sellest tulenevalt või millestki muust,olen igasuguste hädadega kimpus.Küll silmad ja roiete vaheline närvipõletik.Nüüd veel on liigesed hakanud valu tegema....natuke palju hädasid ühe 32 aasta vanuse inimese jaoks,maa leian.Terve elu olen nii terve olnud!
Ostsin ükspäev apteegist vitamiinid PIIMAX CD,kus sees on nii magneesium,kaltsium,K-vitamiin ja D-vitamiin.Peal on kirjas,et päevane max kogus on 4 tabletti,milles 54%magneesiumi päevasest vajadusest ja 87%kaltsiumi päevasest vajadusest(ma ei tarbi piimatooteid,suitsetan ja joon päevas min.4 tassi kohvi,seda küll piimaga,mitte mustalt).Kas ma võin võtta vitamiine siis max koguse s.o.4 tabletti päevas,või vähem.
No nii,saingi siis nüüd küsimusega ühele poole!
Ette tänades,Kaja.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Lähtuvalt teie diagnoosist vajaks eelkõige kohandamist praegune menüü ning samuti soovitaksin teha läbi luutiheduse mõõtmise testi. Tsiteedrides teie kirja- ma ei tarbi piimatooteid,suitsetan ja joon päevas min.4 tassi kohvi,seda küll piimaga,mitte mustalt.
Toidulisanditest võite saada küll osa vajaminevast vitamiinide-mineraalide kogusest, kuid see võib jääda puudulikuks. PIIMAX CD võite lubatud annuses kasutada. Pidage võimalusel nõu ka oma raviarstiga, sest võib-olla vajate midagi tõhusamat.
Heade soovidega, dr.Ehala