dieet 10.02.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Ma olen 14 aastane tüdruk ning ma olen ülekaaluline. Ma otsisin netist dieetide kohta. Ma leidsin ühe huvitava dieedi- kremli dieedi. See dieet on punktide peale. Seal on aga öeldud, et enne dieedi alustamist peab konsulteerima dietoloogiga, kuid pärnus ei ole neid. Ma tahaks teada, kuidas ma peaks toituma. Ja kas see dieet hakkab ka tervise peale?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kremli kui ka mistahes muu dieet on kasutu kui sellele ei järgne püsivaid ümberkorraldusi oma elustiilis, mis tagaks tasakaalustatud, organismi vajadustele vastava menüü ning aitaks hoida kaalunumbrit tervisele ohutus vahemikus. Kremli dieet võib anda küll kaalulangetajale küllalt kiireid tulemusi, kuid kuna selles on miinimumi viidud süsivesikute hulk, (mis on vastuolus organismi vajadustega) siis vaevalt on mõeldav taoline toitumine pikema aja vältel. Seega näen, et efektselt kaotatud kilod võivad ka sama kiirelt ehk veelgi suuremas hulgas tagasi tulla. Soovitan pigem netist välja otsida toitumissoovitused, mis kajastavad tasakaalustatud valikuid. Näiteks: Eesti toitumis- ja toidusoovitused, 2006
Heade soovidega, dr.Ehala