anoreksia nervoosa 31.01.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere olen 23 aastane neiu.Kirjutasin eelmine kord et suvel diagnoositi mul anoreksia nervoosa...Ala kaaluline ma ei ole,kuigi kaal vahest langeb ja siis jälle tõuseb,aga nüüd on asi selliseks kujunenud,et süüa ei saa ma üldse midagi peale manna pudru ja kisselli.Kohe ooksendan välja kui midagi muud söön ei pea isegi näppe kurku panema.Pidevalt iiveldab ja magu valutab...Olen võtnud enda toitumis konsuldandiga ühendust,ta on mulle menüü andnud,aga mis ma sinna teha saan,et mul ei püsi toit sees.Tahtsin küsida,et kas asi võib milleski muus olla.Kas selline asi saab olla üldse toitumishäire?.Muidugi menstruatsiooni tsükli häire on mul tugev.Mida ma tegema pean?olen kõike proovinud.
Ette tänades Anzelika
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Oma praeguses olukorras vajate püsivat arstlikku järelevalvet ning antud juhul ka ilmselt mao-sooletrakti uuringut ning vastavat ravi. Pidage selles osas nõu oma perearstiga. Võimalik on, et kui toit ei püsi sees vajate mingil perioodil haiglaravi. Soovitan teil kindlasti pöörduda konsultatsioonile Tartu Psühhiaatriakliinikusse, kus on osakond toitumishäiretega inimestele.
Heade soovidega, dr.Ehala