ülekaaluline 20.01.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere dr ehala mul selline mure et olen sünnitanud 3 last ja peale igat sünnitust tuleb kaalu ainult juurde .Nüüd peale kolmanda lapse sündi kaalun juba 95 kg ise olen 167 cm pikk.Koguaeg on meeletu söögiisu ja kaal alla ei lähe mingi moega,jälgin oma söömist ja üritan vähem süüa aga kaal alla ei lähe,püsib koguaeg ühe kaalu juures.Kas võib olla ka see et toidan praegu last rinnaga veel ja et sellepärast ka sellised isud ja kaalu tõus???
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kaalulangetamise puhul on küll oluline päevase kalorikoormuse kontrolli all hoidmine, kuid mis puudutab suurt söögiisu, siis selle koha pealt mängib rolli meie igapäevane toiduainete valik ja toitumisrütm nagu ka psühholoogilised tegurid. Kui viimased faktorid on tasakaalust väljas on ka suurem söögiisu kergem tekkima.
Heade soovidega, dr.Ehala