fruktoositalumatus 05.01.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Kuidas tekib, kuidas leevendada, kuidas mõjutab organismi?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Pärilik fruktoosi talumatus on harvaesinev haigus, mille korral fruktoosi ainevahetus maksas on häiritud. Viimast ei tohi segi ajada fruktoosi imendumishäirega soolestikust, mida esineb enam ning millega seonduvalt võivad esineda eelkõige sooletrakti nähud nagu suurenenud gaasieritus, kõhulahtisus, raskematel juhtudel iiveldus-oksendamine (sõltuvalt patsiendist ja häire esinemise intensiivsusest). Parim viis on vältida tooteid, mis sisaldavad fruktoosi.
Heade soovidega, dr.Ehala