probleem ümbermõõduga 27.12.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 20 a neiu ja probleemiks piha ümbermõõt(lõdvestunult u 90 cm). Kaalun u 63 kg ja 168 cm pikk. pool aasat tagasi lõpetasin hormoontablettide tarvitamise , mis kaalule mõjus. nüüd vaatan et kõhu peal on rohkem rasva kui mujal. Kas peaksin kõhulihaseid regulaarselt treenima hakkama? Samas ma ka suitsetan kuid söömine on enam vähem normaalne.
Siiralt teie abile lootes,
ketu
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Pikkuse ja kaalu suhte järgi pole te ülekaalus, kuid kui muret teeb vööpiirkonda kogunev rasv võiks käsile võtta regulaarse treeningprogrammi antud piirkonnale. Mainite oma kirjas, et enda meelest sööte normaalselt, kuid toidu koguste kõrval on oluline seegi millistest toiduainetest oma menüü koostate. Teadmata teie praegust menüüd on mul raske anda individuaalseid soovitusi. Jälgige aga oma päevases toiduratsioonis rafineeritud toiduainete ja maiustuste osakaalu ning püüdke seda vähendada (valgest jahust tooted, valge riis, maiustused, coca-joogid, jms). Loomsete rasvade kõrval tooge oma menüüsse ka taimseid rasvu sisaldavad toiduained (taimeõlid, seemned, pähklid). Meeles tuleb pidada, et rasva peaksime saama ööpäevas 25-30% kogu päevasest kaloraažist. Seega ei tohi ühelt poolt rasvu peljata, kuid ei tohi ka nende tarbimisega liiale minna.
Kokkuvõtteks, vaadake veel kord üle oma menüü ja koostage endale kerge treeningprogramm. Vööpiirkonna trimmimisega on võimalik tegeleda ju ka kodustes tingimustes.
Heade soovidega, dr.Ehala