ülekaalulisus 27.12.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere!
olen 20 aastane neiu ja muretsen pidevalt sellepärast, kuidas piha ümbermõõtu vähendada( lõdvestunult on see peaaegu 90 cm). Pool aastat tagasi võtsin hormoontablette, mille järel kaal märgatavalt suurenes. veebr.2007 kaalusin 55, mais 2007 juba 64 kg. Kas see on normaalne. Nüüd kus ma enam tablette ei tarbi, näen et rasvad kõhu pealt ei kao vaid aina tuleb juurde. Hetkel kaalun kuskil 60 kg ja olen 168 cm pikk. Kas regulaarne kõhulihaste treening aitaks? Ma ei ütleks et ma palju söön, vastupidi, toitumine on normaalne.
Siiralt abile lootes,
ketu
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Pikkuse ja kaalu suhte järgi pole te kuidagi ülekaalus, kuid kui muret teeb vööpiirkonda kogunev rasv võiks käsile võtta regulaarse treeningprogrammi antud piirkonnale. Mainite oma kirjas, et ei söö palju, kuid toidu koguste kõrval on oluline seegi millistest toiduainetest oma menüü koostate. Teadmata teie praegust menüüd on mul raske anda individuaalseid soovitusi. Jälgige aga oma päevases toiduratsioonis rafineeritud toiduainete ja maiustuste osakaalu ning püüdke seda vähendada (valgest jahust tooted, valge riis, maiustused, coca-joogid, jms). Loomsete rasvade kõrval tooge oma menüüsse ka taimseid rasvu sisaldavad toiduained (taimeõlid, seemned, pähklid). Meeles tuleb pidada, et rasva peaksime saama ööpäevas 25-30% kogu päevasest kaloraažist. Seega ei tohi ühelt poolt rasvu peljata, kuid ei tohi ka nende tarbimisega liiale minna.
Kokkuvõtteks, vaadake veel kord üle oma menüü ja koostage endale kerge treeningprogramm. Vööpiirkonna trimmimisega on võimalik tegeleda ju ka kodustes tingimustes.
Heade soovidega, dr.Ehala