toidusõltlane 27.11.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere ma olen 17.aastane neiu. Ma olen m68,6 pikk ja kaalun 68kg. Mul on suur mure ja probleem seoses sellega,et ma söön liiga palju.See näeb välja nii et ükskõik, mis kell ka ei oleks ahmin ma endale toitu sisse(va varased kooli hommikud kell 6.15).
Olen tähele pannud,et pidev toidu söömine ja näksimine on mul saanud kinnisideeks,millest mul tundub võimatu lahti saada.Ka siis kui mul on kõht väga täis ja ma tõesti ei taha enam midagi süüa,on minu sundmõte ikkagi,kas midagi suurt või väikest hamba alla pista.
Paar kuud tagasi kui ma sõin ennast nõ lõhki ja mul oli väga halb liigsest toidu söömisest olla,otsustasin ma nõ buliimiku võtet rakendada.See ei olnud mulle just kõige meeldivam,aga ma sundisin ennast seda tegema,et mitte kaalus juurde võtta, kuigi see võte osutus ikkagi minu puhul mõttetuks.
Üks probleem on igatahes see,et minu toidukordade kellaajad ei ole paigas:hommikul kell 06.15 , päeval koolis kuidagi kella 2-3 ringis(kuna seal ei saa tõesti siis süüa kui tahaks,kuigi ma saaksin endale ise midagi väikest kaasa võtta).Õhtu on minul puhta hukkas,siis saab minu suur söömine alguse.
Ma olen püüdnud vähem süüa,see on ka õnnestunud, kuid mitte selle kooli aasta jooksul.See on õigus,et pole vahet,milline inimene on,peaasi et ta tunneb ennast hästi,kuid mina aga võtan oma kaalus tasapisi juurde ja see mind küll õnnelikks ei tee.Ma lihtsalt ei suuda oma nõ toidu õgimisele lõppu teha.Vanemad ütlevad ka,et mis ma söön nii palju ja et ma lähen paksuks ning nad ei anna mulle šokalaadi jm,kuid kurb on see et ma olen ka see maiustuse hull ja leian kõik hea külkapist ja mujalt ülesse,kui ikka suur isu peaks tulema.
Kuulsin umbes pool aastat tagasi,et Saksamaal oli ühel naisel suur magusahäire(nimelt ta ärkas igal öösel ülesse ja sõi 5 pudingit ära ja mõnda teist maiustust,ilma et ta ise oleks seda teadnud,hommikul aga avastas pudingi tühjad topsikud.See kestis tal mingi veerand aastat nii,ta lasi ka kaamerad endale koju ülesse panna,et see tõesti nii oli.Temal aitas sellest üle saada hüpnotiseerija,kes sisendas talle,et tal pole enam magusa isu, pikaaja peale see tõesti toimis.
Kas te oskaksite mulle nõu anda,kuidas ma saaksin sellele lõpu teha?Kas ma peaksin võibolla ise ka mõne targa hüpnotiseerija juurde minema(või kellegi teise,kes suudaks mind mõjutada,sest keegi teine seda ei suuda)?
Ettetänades neiu 17
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja teel teie probleemi ei lahenda. Usun, et vajaksite nii toitumisalast nõu kui ka psühhoteraapiat. Tulge vastuvõtule ja vaatame, millest saaks peale hakata, sest probleem on olemas ja iseenesest see ei möödu.(tel: 533 18 008)
Heade soovidega, dr.Ehala