Taaskord jojo efekt 22.11.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen kaalujälgimise kuldliige, meedik ja 37a. Eelnevalt 3x rühmas osalenud ja edukalt kaalu langetanud. Teadmised tervislikust toitumisest peaks nagu ka selged olema, kuid kehakaalu tõusud tekkivad ikkagi. Võib olla on probleem ka psüühikas? Nagu buliimia, nälgimised vahelduvad õgimise ja oksendamisega. Püüdsin leida ka netist materjali, kas on mõni konkreetne lehekülg "jojo" kohta? Oleksin tänulik kui saaksite kodulehekülje aadressi anda.
Lugupidamisega Maarika.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui on soov kaalu langetada selle püsimajäämise eesmärgil, siis ei saa olla kaalulangetamine lühiajaline katsetus, vaid toitumisest peab kujunema elustiil. Väga oluline on aga siinkohal see, et valitud uus elustiil peab teile sobima ja pakkuma ka naudingut ja rõõmu, sest vaid siis on sellest kasu nii kehale kui vaimule. Küsin siinkohal küsimuse - kas teie valitud elustiil sobib teile nii, et tahate elada sedasi kogu oma järgneva elu?
Kahjuks ei oska ma teile aga ühtegi eelistatavat intrnetilehekülge soovitada, sest ise püüan saada enamuse infost meditsiiniajakirjadest kui ka erialaraamatutest.
Heade soovidega, dr.Ehala