Kaalutõus 19.10.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mis on buliimia.Kas see tõstab kaalu või langetab????Ja mis on selle esimeses nähtused, et olen buliimik?
Kuidas kaalust alla võtta kui meeldib kohutavalt süüa.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Buliimia (bulimia nervosa) on sündroom, mille iseloomulikuks tunnuseks on õgimissööstud ja ülemäärane kehakaalu kontroll, mille tulemusena üritatakse toidu paksukstegevat mõju kaotada - oksendamise, lahtistite söömise, või muul moel.
Oma kaalu kontrollite kõige paremini sel moel kui sööte niipalju kui teie keha kulutusteks vajab ning katate oma söögikordadega ka kõik organismi toitainete vajadused. Mistahes moel organismi piitsutamine viib ühel hetkel talitlushäirete tekkele. Normis kaal haige keha ja haige vaimu hinnaga ei saa olla aga kuidagi mõistlik valik.
Heade soovidega, dr.Ehala