äädikas 10.10.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen meeletu marineeritud kurkide fänn. Väga tihti tuleb nende isu. Vahest võin pool purki (1l) korraga ära süüa koos vedelikuga ja sama korrata järgmine õhtu ja ülejärgmine. Mõnikord söön neid ka lõunal mõne toidu kõrvale. See vajadus on tekkinud pool aastat tagasi või isegi varem natuke.
Küsimus siis järgmine, kas see võib mulle kuidagi kahjulik olla? Siiani kaebusi ei ole.
Olen 23a naine.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Marineeritud kurgid ei tohiks mõistlikes kogustes kuidagi teie tervist negatiivselt mõjutada, aga pöörake tähelepanu sellele, et teie toidulaud püsiks kõige muu osas mitmekülgne. Samuti võib äädikane marineerimisvedelik, aga ka suures koguses äädikasi kurke mõjuda ärritavalt maole. Seega võiks ehk vedeliku söömata-joomata jätta ning seda viimast kindlasti tühja kõhu peale. Heade soovidega, dr.Ehala