Ülesöömine 07.10.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
olen 18a tütarlaps, kaalun 72-75kg, 183-184cm pikk, aasta-poolteist tagasi kaalusin 58-60kg kuid siis tulid jubedad söögiisud, kunagi dieete ei ole pidanud, seega ikka andsin isudele järele, nüüdseks on asi nii, et kõht ja küljed on korraliku rasvakihi all(ülejäänud keha on suhteliselt normis oma mõõtudega), aegajalt söön end isegi mitu korda päevas nii täis, et kõht valutab ja on punnis, ümbermõõduks 96-98cm. Isegi kui kõht on täis, jätkan söömist, kuni sõna otseses mõttes on tunne, et olen kurguni täis ning oksele ajab ja siiski mõtlne, mida võiks järgmiseks süüa. Need ülesöömised on väga häirivad ja enesetunne on pidevalt halb, kuid ma ei suuda ennast kuidagi tagasi hoida.
Kust võiks leida abi, peaks pöörduma arsti või psühholoogi poole?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Taoliste söömishoogude põhjused on sageli seotud emotsioonide ja psüühikaga ning sellest küljest soovitan teil küll pöörduda psühholoogi või psühhoterapeudi konsultatsioonile, kes on taoliste probleemidega tegelenud. Esmaseks nõustamiseks võite tulla soovi korral ka minu vastuvõtule (registreerumine-tel:533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala