Pikaajaline buliimia 04.10.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Teismelise vanusest saati olen võidelnud buliimiaga. Nüüd on tervis küll paranenud, kuid hood käivad aegajalt ikka peal. Viimasel ajal olen tundma hakanud kõrvetisi ja kõhuvalusid- nospa on minu pidev sõber igal ajal ja ka espumisanid ja zantacid on alati käepärast.
Samuti on tunda tihedaid peavalusid ja see tundub, et ei ole normaalne.
Kas viimane võib olla põhjustatud toitumishäirest ja kas ma pean elulõpuni elama selle haigusega? Tundub, et ka peale seda kui olen paar korda viibinud ka haiglas nimetatud haigusega, miski ei muutu. Hetkeks küll olukord paraneb, kuid aja möödudes oksendan taas.
Milliseid tüsistusi tekitab pikaajaline buliimia maole, maksale või teistele organitele,
Lugupidamisega
KK
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirjeldatud toitumishöäire viib pikas perspektiivis organismi ainevahtuse tasakaalust välja, ärritades nii magu, kui ka teisi siseorganeid. Ravi on antud juhul kompleksne, hõlmates tekkinud kahjustuste korrigeerimist-ravi, toitumisnõustamist kui ka psühhoteraapiat. Teatud puhkudel võib ravi kesta aastaid, olenevalt probleemi sügavusest. Kindlasti on tegu probleemiga, mis vajab tähelepanu ja sekkumist.
Heade soovidega, dr.Ehala