Rasvumine... 24.09.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Palun järgnevas Teie nõuannet: 42 a. mees, kasv 189 cm, kaal 118 kg. Töötab valvurina laos, elab abikaasaga. Diagnoositud hüpertooniatõbi. Millised oleksid Teie soovitused päeva menüü koostamisel ja edasised toitumisalased nõuanded?
Ette tänades, Ly.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Selleks, et kellelegi soovitusi anda peab see inimene olema ise nõus neid soovitusi ka järgima ning üldjuhul ei piisa paarist kolmest kuust. Toitumise muutmine on pika-aegne projekt, selleks et muutused ka kinnistuksid ja saaksid elustiili osaks. Andmaks kellelegi nõu, pean esmalt teadma, milline on tema toitumine antud ajahetkes. Ehk teisisõnu, kus on mingi inimese nõrgad-tugevad küljed. Toodud andmete põhjal võin vaid öelda väga üldiselt, et toidu kaloraaži tuleks tunduvalt langetada. Kuna kaalu oleks vaja kaotada vähemalt 20.kilo, tähendaks see kaloraaži langetamist päevas -500kcal võrra. Mille arvelt ja kuidas see peaks tulema on ilma inimese harjumusi tundmata raske öelda. Kõige üldisem soovitus on: langetada loomse rasva osakaalu (Liha-piimatooted. Vaadata nende kaloraaži) ning tõsta toitus puu-juur- ja köögiviljade osakaalu.
Alati võib täpsemate soovituste saamiseks tulla konsultatsioonle
(tel:533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala