mee antibakteriaalsusest 08.09.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Soovituste tõttu rafineeritud suhkru asendamine toidusedelis meega tekitas küsimuse seoses mee antibiootiliste omadusetega.
Tarbin mett nüüd siis palju.
Mett enamasti kiidetakse, aga mõned asjad jäid(mitte-ammendavatest) artikklitest silma. Ulatuslikud muutused toitumises võiks olla hästi
põhjendatud, seega küsin kellegilt, kes tunneb seda rohkem, kui mina.
1)
Kas antibiootiline aine mees(tavalise mee tarbimisel) võib suurtes kogustes hävitada ka kasulikke baktereid murettekitaval määral?
Mett on kasutatud haavade parandamiseks tuhandeid aastaid, nagu te teate, ma arvan.
Lugesin et see aine mees "mis ta nüüd oligi" olles küll väga kasulik bakterite vastane aine hävitab suurtes kogustes naharakke(kas see kogus saavutatakse ka tavalise mee aplikatsioonil, seda ei mainitud)).
2)
Milline on teaduslikult põhjendatud mee mõju suurtes kogustes tarbimisel inimrakkudele, mis võivad kokku puutuda mee osistega?
Jään põnevusega vastust ootama,
ette tänades,
R
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja alustuseks tahaksin küsida, et mida peate silmas suurte koguste all? Iga aine, ükskõik kui kasulikud on ka tema omadused, võib suurtes kogustes anda soovitule vastupidiseid tulemusi. Seda ei tasuks nüüd aga karta, et mesi soolestikus meie organismile vajalikke baktereid hävitaks. Mett kasutatakse nii massaaživahendina kui kosmeetikumides ning kui inimene pole meele allergiline, on saadud antud protseduuridest igati häid tulemusi. Mee kasutamiśe kohta kodustes ravi- ja iluprotseduurides on ilmunud piisavalt palju kirjandust ning ennem erinevaid katsetusi tasuks uurida, kuidas ühe või teise probleemi puhul mett kasutada ja milliseid aineid segusse lisada. Mee kasulikkus organismile seisneb tema rikkalikus bioaktiivsete ainete sisalduses. Oluline on teada, et paljud mees sisalduvad kehale kasulikud keemilised ühendid lagunevad kui kuumutada mett üle 40. kraadi.
Heade soovidega, dr.Ehala