Alakaalulisus. 06.09.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere Päevast!
Alati kuulen ja näen probleemist ülekaalulisusega. Samas olen mina aastakümneidid olnud tugevas alakaalus. (Minu jaoks suht. mõistmatu probleem. :))
Töötan kontoris arvuti taga, füüsilise tööga pole elu-sees tegelnud ja liigun ka üldiselt vähe. Tundub et toitumises asi ei ole sest et läbi aegade on olnud väga erinevaid toitumisrežiime. Samas kehakaal on püsinud suhteliselt muutumatuna. (20 aastaga kõikumine 1-2 kg)
Ei sooviks just "sula rasva" juua. :) Mil moel oleks mul võimalik kehakaalu suurendada, samas tpituda siiski tervislikult.
Millele tähelepanu pöörata, millist toitu eelistada? Olen tüdinud välja nägemast "nagu luukere".
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kaalu tõstmiseks otseseid ravimeid pole, kuid õige toitumise ja treeninguga saab probleemi lahendamiseks üht-teist ära teha. Esimese asjana soovitan üle vaadata valke sisaldavad toiduained, mida sööte. Valgud on meie keha ülesse-ehitajateks. Päevases toiduratsioonis peaks olema nii loomseid kui taimseid valke vahekorras 50:50. Pöörake tähelepanu sellele, et piima-lihatoodete kõrval oleks piisavalt selliseid taimseid valgu-allikaid nagu oad, herned, läätsed, teraviljatooted. Oluline on kinni pidada ka kindlatest söögiaegadest ning mitte jätta toidukordi vahele. Pigem isegi lisada mõni söögikord väiksemate vahepalade näol. Samuti pöörake tähelepanu sellele, et toitumine oleks võimalikult mitmekesine. Mis puutub treeningusse, siis lihaste arendamine annab kehale nii vormi kui tõstab kaalu. Nõu tasub selles osas vast küsida ikkagi väljaõppinud treenerilt.
Heade soovidega, dr.Ehala