ülekaal 07.08.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
olen 138kg 37a naisterahvas olen sünnitanud 6last olen proovinud dieete igasuguseid,olen ka suitsu tegija seda olen ka proovinud maha jätta kuid mingeid tulemusi,ei jätku tahet.Mis peaks tegema mis moodi saaks endast võitu, 2korral olen teinud südamekardiogrammi see on olnud korras.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Inimese organism on teatud mõttes väga vastupidav süsteem, kuid lõputult ei suuda ka tema vastu pidada ülepingetele. Üheks selliseks koormavaks ja meie keha normaalset tööd takistavaks faktoriks on ülekaal, mis varem või hiljem viib organismi tasakaalust välja, tekitades terviseprobleeme. See on suurepärane, et teil neid probleeme veel pole ning seega on õige aeg midagi ette võtta. Vahel piisab paarist väikesest muutusest, et asjad paremuse poole liikuma hakkaksid ning selle asemel, et minna liigrangete dieetide juurde, tasub ehk alustada väikestest ümberkorraldusest oma päevamenüüs (jätta välja saia- ja pagaritooted, vältida magusaid jooke, süüa enam puu- ja köögivilja). Samuti on igaüks võimeline leidma 20-30 minutit oma päevas, mille ta pühendab liikumisele, olgu selleks siis või lihtsad jalutuskäigud. Ja veel, tahte kasvatamiseks on hea hakata pidama päevikut, kuhu märgite ülesse, mida sööte ja kui palju liigute. Kas või paari sõnaga. Sinna juurde võiks lisada veel märksõna iga päeva meeleolu kohta ja ka selle tunde kohta, mida ühe või tesie toiduaine söömine teis tekitab. Nii õpite end ise tundma ja paremini jälgima. Alati olete oodatud ka vastuvõtule (tel: 533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala