Seedehäired 03.08.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 18 aastane neiu. Toitun tervislikult, mitmekesiselt, üritan võimalikult palju liikuda, kuid trennis ei käi. Kõht kinni. Soolt tühjendamas käin kord või kaks nädalas. Vahepeal võtsin kuivatatud viljade põhjal tehtud kõhulahtistit, mis ei mõjunud. Joon seedimist soodustavaid teesid. Rohkem pole lahtisteid proovinud. Söön õuna, mis tekitab mulle vaid gaase. Piim tekitab samuti gaase. Ainus, mis siiani minu katsetustest aidanud, on kohv koorega (hommikul tühjale kõhule).
Võib-olla oskate midagi etemat soovitada, sest kohvi ma eelistan mitte juua.
Ette tänades,
Mai.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere
Soovitan esimese asjana üle vaadata vedelikukoguse, mida päeva jooksul tarbite (mitte vähem kui 1-1,5L/ päevas). Oluline on ka piisava koguse kiudaineterikka toidu tarbimine, mis hoiab seedimise töös (täisteratooted, puu-juurviljad jne). Samuti mõjuvad seedimisele hästi kuivatatud puuviljad (ploomid, aprikoosid). Lisaks võite panna 3-4 kuivatatud ploomi ööseks klaasitäie keedetud veega seisma ja juua seda tõmmist hommikul koheselt peale tõusmist. Samuti mõjub hästi soolte tööle ingver ja mesi (vahekorras 1:1 ehk 1tl mett +1 tl värsket ingverit). Ka seda segu on soovitav võtta hommikul enne sööki.
Heade soovidega, dr. Ehala