jo-jo efekti mõju 11.07.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 21.a naine, viimased 5a on mul olnud probleemid toitumisega. Vahepeal olen võtnud juurde, siis jälle alla. Allavõtmiseks olen pidanud suhteliselt ranget dieeti. Tean, et nii ei tohiks, aga ainult nii olen saanud ideaalkaalu. Ma olen kuulnud, et selline jo-jo efekt on üsna kahjulik, kusagilt olen kuulnud, et kahjustab südant. Kas see on nii ja mis tervisehäired veel võivad tekkida?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Sellised kaalukõikumised kurnavad organismi ning võivad kaasa tuua mistahes tervisehädasid: immuunsuse langust, seede- ja südameprobleeme. Iga järgnev programm kaalust allavõtmiseks läheb aina raskemaks ja tagasi hakkavad kilod tulema aina rutem. Hoidmaks oma tervist on ehk aeg hakata selle probleemiga tegelema.
Heade soovidega, dr.Ehala